1. Měřění teploty v motorovém prostoru za světly

Vysoko vykonne (high power) LED je nutne nejakym zpusobem ochlazovat, protoze se prehreji a shori nebo jim vyrazne klesne zivotnost.

Teplota v motorovem prostoru za svetly je okolo 92 st. C (mereno za podminek: zapnuta klima, venkovni teplota je okolo 25 st. C, auto stalo).

2. Test halogenka 35w zasazena do origo reflektorku

Nez jsem objednal LED čip, vyzkousel jsem 35w (cca 800-850 lumen) halogenku na misto puvodnich 10w (cca 200 lumen). Na www.bmwklub.cz jsem zjistil, ze nekdo z kluku dal 20w (cca 450 lumen) a svetlo to vydrzelo. V pridade 35w zarovky jsem to zapinal max. na 5 sekund. Teplota v ohnisku byla nekolika nasobne vyssi nez u 10w halogenky.

Zaver: 35w je i za slunecneho dne videt, ale neni to dostacujici. Pro test s dennim svicenim by byla lepsi 50w. Jak by dopadnul reflektorek nebo vstup svetlovodu radeji nedomyslim. :)

Halogenka 50w by mohla mit okolo 1.125 lm - je to odhad. Na zaklade techto poznatku bude vhodne pro denni sviceni na E39 nalezt reseni se svitivosti okolo 1500 lm.

Foto: halogenka 35w - idealni svetelne podminky

Foto: 35w - obloha s lehkym zavojem

3. Test LED čip Osram Ostar LE UW B3B

LED čip jsem testoval koncem rijna nebo az zacatkem listopadu 2008. Nize jsou v PDF jeho parametry. Max. prikon je 27w. Rozsah napeti je 17,5 - 24,5 V. Konstantni proud 1A, v blikajicim modu 2A. Pri testech si cip bral okolo cca 1 amperu.

Parametry LED čipu Osram Ostar LE UW B3B (pdf)

 

07/2013 - proveden test z cílem zjistit uchladitelnost vetrákem z PC

Čip jsem otestoval pri venkovni teplote cca 25 st. C. Bez problemu byl uchladitelny pri proudu 2,20 A (2200 mA).

Dal jsem mu az 3A. To je 3x vic nez na co je staveny. Pri proudu nad 2200 mA se zacala menit teplota svetla do modrofialove.

  • Čip je bez problemu uchladitelny okolo 2A.
  • Ani pri tomto proudu neda dostatek svetla na denni sviceni.
  • Ve srovnani s LED markery, ktere se prodavaji je na tom se svitivosti lépe

Dalsi smerovani k dennimu sviceni: CREE LED instalovane primo do krouzků tzn. 4 čipy na svetlo si myslim, ze bez problemu splni a pozadavky na denni sviceni. Zatim je trochu problem, koupit po kusech. Bude se muset rozdelat svetlo a pripadne udelat kapalinove chlazeni čipu.

Foto: Testy LED čipu Osram Ostar

Test s HID sadou

Nekdy zacatkem prosince 2012 jsem delal test s HID sadou. Vysledek nic moc - podrobnosti. Fotky nemam.